8 клас

Понеділок 16.03.2020 р. 
Українська мова
Тема уроку: Урок розвитку мовлення.
Створення висловлення розповідного характеру з елементами роздуму «Техніка в моєму житті» з використанням самостійно дібраних вставних слів.

1. Згадайте, які слова називають вставними? (ст. 214-215)
2. Згадайте ознаки власного висловлення.
Що важливо памятати при складанні власного висловлення:
  • Зміст висловлення має обов’язково відповідати запропонованій темі (поставленому завданню, сформульованій тезі).
  • Слід уникати загальних фраз.
  • Кожну думку аргументувати прикладами з життя чи художньої літератури
  • Важливо висловиіи власну позицію, свій погляд на ситуацію чи обставини.
  • Уважно добирайте лексику для свого висловлення, вона має відповідати стилю, уникайте „русизмів”, уживання слів у невластивому їм значенні.
 3. Прослідкуйте, щоб у вашому висловленні були вжиті вставні слова. Згадайте, як саме у реченні відокремлюються вставні слова? (ст. 215)
4. Прочитайте уривок вдало складеного власного висловлення розповідного характеру із уживанням вставних слів.

Твір на тему "Техніка в моєму житті" з використанням вставних слів:
 Без техніки не проходить жоден мій день. Ясна річ, що коли виникне потреба, я зможу відмовитись на час від певних гаджетів. Проте, очевидно, що уся техніка покращує якість та комфорт нашого життя. Смартфони, ноутбуки, мікрохвильові печі, електрочайники та багато іншої техніки значно полегшують нам будні, роблячи нас менш завантаженими.
  Між іншим, вже сьогодні заради того, щоб почитати Шевченка ми на маємо йти у бібліотеку - у кілька кліків мишкою ми знайдемо необхідну книгу за допомогою комп'ютера. На жаль, люди часто забувають про справжнє призначення техніки та починають робити її сенсом свого життя, живучи у віртуальних світах. Техніка - це помічник і друг.

5. Обміркуйте подану для висловлення тему. 

6. Домашнє завдання:
Складіть письмово власне висловлення розповідного характеру з елементами роздуму «Техніка в моєму житті» з використанням самостійно дібраних вставних слів. Обсяг - до 1 сторінки. 




18.03. 2020 р. та 19.03.2020 р.
Українська література (2 уроки)
Тема уроку: Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути» – повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей.


1. Прочитайте повість Надії Бічуї "Шпага Славка Беркути" (у підручнику ст. 142-175).
2. Складіть розгорнутий план до повісті у зошиті. 
3. За планом складіть характеристику одного з герїв на вибір.
План характеристики героя
1. Основні відомості про героя (ім'я, вік, від діяльності, соціальне положення, зовнішність тощо).
2. Найближче оточення героя.
3. Основні риси характеру героя на початку повісті.
4. Як герой розкриває свій характер у взаємодії з іншими героями.
5. Розвиток героя у продовж повісті (його вчинки та їх наслідки, зміни у характері або поглядах тощо).
6. Основні риси характеру героя на у кінці повісті. 
7. Ваше ставлення до героя (з аргументами та прикладами).

Завдання розраховане на два урока.


18.03.2020 р.
Українська мова
Урок розвитку мовлення
Тема: Інтерв’ю в публіцистичному стилі.

1. Давайте згадаємо, які стилі мовлення ви знаєте? Який стиль найчастіше ви застосовуєте? Чому?
Сьогодні тема нашого уроку - інтерв'ю публіцистичному стилі. Які особливості публіцистичного стилю мовлення ви можете назвати? Підказую: мета текстів публіцистичного стилю: передача точної та яскравої інформації у доступній формі про найважливіші події в житті нашої країни та за кордоном, а також вплив на читача (слухача). Ознаки публіцистичного стилю наступні: 
- інформативність, 
- фактичність, 
- логічність, 
- образність, 
- відвертість. 
Основні жанри публіцистичного стилю:
лист у газету, фейлетон, інтерв’ю, репортаж, нарис, стаття, допис; радіо-, кіно-, телепубліцистика,.

2. Сьогодні ми ознайомимося із жанром публіцистичного стилю — інтерв’ю. Удома ви напишете інтерв’ю, а мої рекомендації допоможуть вам правильно виконати домашнє завдання.

Слово «інтерв’ю» іноземного походження. 
Інтерв'ю — призначена для поширення в пресі, по радіо і телебаченні бесіда у формі запитань і відповідей з якою-небудь особою.
Інтерв’ю — жанровий різновид діалогу. 
Основним принципом побудови інтерв’ю є діалог.
Участь в інтерв’ю обов'язково приймають журналіст, який ставить запитання, і особа, що відповідає на запитання.
Хто ж може бути співрозмовником журналіста? Політичний діяч, художник, актор, спортсмен тощо. 
Успіх інтерв’ю залежить і від підготовки журналіста (того, хто ставить питання) до бесіди, і від уміння схилити співрозмовника до бесіди, і, що важливо, від уміння керувати бесідою.
Інтерв’ю бувають різних видів.
Види інтерв’ю:
■ інформативні (головний предмет розмови — нові факти, інтерес до особистості співрозмовника гранично ослаблений);
■ експертні (цінність — у точності формулювань, думка авторитетної людини найважливіша);
■ проблемні (головний предмет обговорення — думки і їх зіставлення);
■ інтерв’ю-«знайомства», портретні (предметом є особистість співрозмовника).
Одним із найцікавіших форм інтерв’ю - портретне інтерв’ю.
Мета портретного інтерв’ю - розкрити особистість людини та її характер.
Пергляньте інтерв’ю з сучасним українським письменником  Іваном Малковичем.


Які особливості цього інтерв’ю ви помітили?

3. Сьогодні ваше домашнє завдання - скласти письмово портретне інтерв’ю.
Для цього покроково виконайте наступні дії:
- Визначте, у якого видатного діяча сучасності ви б хотіли взяти інтерв’ю (письменник, актор, спортсмен, науковий діяч тощо).
- З інтернет ресурсів дізнайтеся про цього діяча якомога більше (відомості про дитинство, юність, чому і як був обраний професійний шлях діяча, його здобутки, роботи, перемоги тощо).
- Складіть 6-10 цікавих, змістовних запитань до діяча, маючи на меті розкрити його риси характеру, особливості, цікавинки із життя. 

Домашнє завдвння: письмово в зошиті скласти портретнє інтерв’ю видатного діяча сучасності (6-10 запитань).


19.03.2020 р.
Українська мова
Тема уроку: Відокремлені додатки. Тренувальні вправи

1. Згадайте, що ви вже знаєте про відокремлені члени реченя?
(ст. 224 підручника з української мови)
2. Які слова називають відокремленими додатками? 
(ст. 245-246)

Відокремлені додатки

Відокремлені додатки мають значення виключення, включення, заміщення, доповнення; уточнюють, обмежують сказане в основній частині речення
Відповідають на запитання непрямих відмінків
Виражаються іменником або займенником із залежними словами
Починаються словами крім, замість, за винятком, опріч, окрім, наприклад, навіть, включаючи, зокрема, особливо.

3.  Прочитайте текст. Знайдіть відокремлені додатки. Поясніть вживання розділових знаків (усне завдання).

У листі до чеського славіста Адольфа Патери визначний лінгвіст нашої країни і всього слов’янства Олександр Опанасович Потебня писав: «Обставини мого життя зумовили те, що в науковій моїй роботі вихідним пунктом моїм, за винятком інших досліджень, була українська мова й українська народна словесність. Якби цей вихідний пункт і пов’язане з ним почуття, окрім відповідальності, не були мені дані, і якби я виріс поза зв’язком з легендою, то, здається мені, вряд чи я став займатися наукою.

4. Письмове домашнє завдання. Перепишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Відокремлені додатки підкресліть. 


 1. Крім Запорозької Січі була ще Кам'янська. 2. Значну роль у становленні Кам'янської Січі відіграв окрім Костя Гордієнка кошовий отаман Яків Богуш. 3. На відміну від багатьох козацьких отаманів Кость Гордієнко був сподвижником Івана Мазепи. 4. Починаючи з весни 1709 року і кінчаючи літо 1711 ця Січ будувалася на мисі Стріла річки Кам'янки. 5. Багатьох дослідників цікавило господарство Кам'янської Січі особливо металургійний комплекс. 6. Крім нього Січ мала господарство зокрема виробничі майстерні зброярню січові будівлі сорок куренів церкву.


23.03.2020 р.
Українська мова
Урок розвитку мовлення
Тема: Створення відгуку про розміщену в мережі Інтернет віртуальну екскурсію до музею або історичної місцевості  

1. Перш за все пропоную згадати, за якою схемою створюється відгук?
Створюючи відгук, дотримуйтесь наступного плану:
1.      Вступ (в цій частині ви вказуєте, яку саме віртуальну подорож, екскурсію ви відвідали ).
2.       Виклад (опис цієї місцевості, пам’ятки тощо). Не забувайте використовувати однорідні члени речення, вставні слова, доречні фразеологізми, щоб ваш виклад був повним, цікавим, лексично насиченим.
3.       Кінцівка (ваші особисті враження про побачене, рекомендації тощо).

2. Наступний крок – оберіть пам’ятку чи місцевість, що має історичне або культурне значення. Не обмежуйтесь лише пам’ятками та історичними місцевостями України. Якщо ви маєте бажання написати відгук про пам’ятку культури, музей іншої країни  - будь ласка. Головне, дотримуйтесь плану при створенні відгуку і вірно вказуйте назву обраної вами пам’ятки чи музею.

3. Підберіть зручний для вас спосіб, щоб переглянути віртуальну екскурсію. Це можуть бути:
- Гугл екскурсії музеями світу;
- екскурсії на різноманітних сайтах та платформах;
- відео екскурсії за допомогою YouTube тощо.

Ось декілька корисних посилань:






4.      Для того, щоб більш повно ознайомитися з обраною вами пам’яткою, використайте декілька різних джерел. Якщо вам не вистачає інформації, викладеної у відео, скористайтеся додатковими джерелами (Вікіпедія тощо).
5.        Після опрацювання матеріалів складіть письмово в зошиті відгук. Обсяг – до 1 сторінки.


25.03.2020 р.
Українська мова
Тема: Відокремлені додатки. Тренувальні вправи
1. Продовжуємо працювати над темою "Відокремлені додатки". ➤Пригадайте, на що вказуть відокремлені додатки? 
➤ Що саме вони конкретизують? 
➤Якими частинами мови зазвичай виражені відокремлені додатки?

2. З метою самоперевірки виконайте вправу за посиланням (необхідно відредагувати речення з відокремленими членами, поставивши коми  там, де їх не вистачає):

3. Пройдіть  тест за посиланням:

За результатами тестування ви отримаєте оцінку. Бажаю успіху!


25.03.2020 р.
Українська література
Тема: Композиція твору Н.Бічуї «Шпага Славка Беркути». Проблема особистості в сучасному світі.  

1. Нагадую, що ви вже прочитали повість Ніни Бічуї "Шпаги Славка Беркути", а також склали план до твору.
Наразі пропоную вам виконати роботу в зошиті. Запишіть ключові моманти аналізу твору:

  Тема: зображення становлення життя підлітків, протистояння підлості й порядності, виховання відповідальності за себе та інших./ Розповідь про чотирьох розумних підлітків, зі своєю думкою, на чию долю вже випадали випробування. 
   Ідея: уславлення загальнолюдських цінностей, засудження гордості, підлості; характер гартується в боротьбі з життєвими труднощами справжньої особистості./пошук свого шляху в житті

     Жанр: психологічна повість

2. Пригадайте, які складники композиції твору ми вивчили?
  • експозиція — вихідні відомості про героїв, які вмотивовують їхню поведінку в умовах конфлікту;
  • зав’язка — подія, що кладе початок конфлікту;
  • кульмінація — найвищий момент у розвитку дії;
  • розв’язка — подія, що розв’язує конфлікт;
  • епілог — повідомлення про події після розв’язки.

А тепер самостійно вионайте завдання (письмово в зошити):
Одним-двома реченнями опишіть, що відбувалося в кожній їз композиційних частин твору (Наприклад: експозиція - пізнання ціни дружби).
Експозиція:
Зав’язка: .
Розвиток дії: 
Кульмінація: 
Розв’язка: 

Можливо, для виконання цього завдання вам необхідно пригадати послідовність подій у творі. Корисне посилання: 


3. Виконайте творче письмове завдання.

Продумайте, яким був би фінал повісті, коли б інспектор дитячої кімнати міліції не прийшла до школи або дуже спізнилася? Запиши свої роздуми (3-5 речень).


26.03.2020 р.
Українська мова
Тема: Відокремлені обставини

1. Передивіться відео, в якому детально пояснено поняття про відокремлені обставини
https://www.youtube.com/watch?v=XXW43o5QCC4
2. Прочитайте  правило в підручнику, ст. 238.
Перевірте себе:
- Які обставини в реченні завжди відокремлюються?
- Що таке "одиничний дієприслівник"?
- Як інтонаційно виділяються обставини в реченні?
- На які питанні відповідають дієприслівникові звороти?
3. Попрацюємо з текстом. 

Прочитайте текст:


 Коли полуднева спека спала, Дмитро Іванович рушив до  сільради знайомитися з головою. Федір Опанасович Поліщук, не знаючи  Коваля,чував про нього і тепер не відразу повірив, що перед ним сидить славнозвісний сищик. Спочатку стривожився: яка пригода привела полковника у Виселки, але Коваль відразу запевнив,що відпочиває у знайомих і, скільки йому відомо,серйозних правопорушень тут не сталося. Порозмовлявши про порушників порядку, про дрібні крадіжки з кормоцеху і з поля, про труднощі з відгодівлею тварин, голова промовив:
-До речі,я теж юрист, колишній. І розповів про себе.
-Закінчив  юридичний технікум. Тоді, після війни , кадрів не вистачало- обрали суддею. Час був голодний, жорстокий. Зажменю колосків з колгоспного поля давали вісім років - за розкрадання колгоспного майна. І от у червні закон вийшов,а вже в липні я мав вести процес. Підсудна – літня жінка,мати трьох дітей,  батько яких загинув на фронті. Зібрала вона уночі на колгоспному полі торбинку покинутих після жнив колосків. Її упіймали, звинувативши в злочині.
Начальство наполягало, щоб процес був показовий А мій розум, мої почуття протестувати проти того, щоб засудити цю жінку, посиротивши її дітей. Мало не захворів, готуючись до цього процесу. Усе ж поступився  я тоді власною совістю. Закон є закон. І засудив  цю матір на тривалий час, відправивши дітей у дитячий будинок. Зрозумівши, що не буде з мене  судді, я пішов з роботи. І досі стоїть перед моїми очима, як відривають дітей від матері. Він давно переконався в тому,що в’язниця більше псує людину, ніж виховує.
– Я розумію вас,Федоре Опанасовичу. Закон повинен бути не помстою людині, а тільки торжеством справедливості. ( За  пов. В. Кашина «Готується вбивство»)  
 Випишіть речення з відокремленими обставинами в зошит.   
Правило на ст. 238 необхідно вивчити.


26.03.2020 р.
Українська література
Тема: Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та
Лілі Теслюк.

1. Це підсумковий урок за твором Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути". Нагадаю,що ми вже ознайомилися з цим твором, його композицією, склали план твору, працювали з характеристиками головних героїв.

Сьогодні наше завдання - ще раз згадати головних діючих персонажів твору та  заповнити таблицю, яка детально проілюструє, якими ж засобами створення образу користувалася авторка і як ці засоби допомогли розкрити характери персонажей. 

Ознайомтеся з таблицею,  її позиціями. Це засоби створення образу Славка Беркути:


Засіб створення образу

Реалізація образу Славка Беркути
1.Місце героя в системі образів твору
Славко Беркута – головний позитивний персонаж.
2.Ставлення автора до героя
Образ-персонаж розкривається упродовж твору, автор схвалює наполегливість Славка, його волю до життя, вміння кидати виклик хворобі і перемагати її.
3.Зовнішній вигляд
Звичайний, пересічний семикласник, худорлявий, підтягнутий, середнього зросту із спостережливим поглядом.
4.Становище в соціумі
Добросовісно навчається в школі, щирий товариш, відвертий і вірний у дружбі, поважає вчителів, вдячний син, батьки приділяють належну увагу його вихованню. Оточення впливає на героя позитивно.
5.Внутрішній світ, коло інтересів
Цікавиться спелеологією, науковими відкриттями, любить читати, досліджувати; найкращий у львівській команді фехтувальник.
6.Ставлення до інших героїв
Любить і поважає батьків, авторитетними для нього є вчитель географії та тренер; Славко симпатизує Лілі, знаходить спільну мову зі Стефком; стосунки з однокласниками будує на принципах взаєморозуміння і взаємоповаги. Конфліктує з Юльком, бо той дуже зверхній, самовпевнений, заздрісний.
7.Вчинки
Дії і вчинки заслуговують на повагу: у 8-річному віці переміг хворобу ніг, згодом став фехтувальником; допомагає батькам, співчуває мамі,виховує в собі почуття відповідальності, як у батька; дружить з Лілі; здатний на самопожертву (у 5 класі піддався на змаганнях Юлькові, щоб той став чемпіоном із шахів), любить природу.
8.Мова
Відображає внутрішній світ, хлопець уміє послідовно викладати думки, має великий словниковий запас; проте ніколи не виправдовується, коли його звинувачують у тому, чого він не робив. Замовчує власну правду.
9.Провідна ідея, яку втілює образ
Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків. Чесність, лицарство, відвага, наполегливість, гідність, вірність, самоствердження, самореалізація.

2. Накресліть подібну таблицю в зошиті. Заповніть її, вибравши для аналізу одного персонажа повісті (окрім Славка Беркути).
Наприклад:
 – Юлько Ващук;    
– Лілі Теслюк; 
– Стефко Вус.

3. Пройдіть тест та перевірте свої знання з теми:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe1pbjDzqGo1aKUdtmAsBE_ps9PTMV61ZLkYze8olUL0UWYQQ/viewform


06.04.2020.
Українська мова.
Тема :Відокремлені члени речення. Тренувальні вправи

1.Сьогоді ми підсумовуємо все, що дізналися з теми "Відокремлені члени речення". Щоб пригадати ключові моменти з теми, дайте відповіді на наступні запитання:
- Що називаємо відокремленими членами речення? Чому?
Які члени речення відокремлюються?
- Обґрунтуйте випадки відокремлення додатків, означень, обставин, прикладок.
 Що таке уточнювальні члени речення?
( підказки на ці питвння - ст. 224-248 в підручнику)

2. Передивіться тренувальне пояснювальне відео.

3. Прочитайте речення. Запишіть їх у зошит, розставляючи роділові знаки, якщо необхідно.

1. Над луками залитими квітневою повінню холонув оранжевий вечір. 2. Посліплені в морі капітани не сходили Марії з голови. 3. Одягнена в батьків кожух Марія не боялася холоду і впевнено ступила через поріг. 4. То сполошена несподіваною перервою у грі бігла сюди ворожа команда. 5. В голосі вартового бринять людяні нотки теплі співчутливі. 6. На пляжах купинням зачорніли викинуті прибоєм морські водорості. 7. Оточений приятелями стояв веселий як завжди з кухлем пінявого пива в руці. 8. Ваш написаний від руки лист лежав переді мною. Мабуть не минула для нього безкарно ота взята без дозволу яхта. 9. Батько сидів з веслом на кормі веселий і дужий. 10. За бабою стояла Мелашка в білій сорочці в червоній новій хустці з зеленими та синіми квітами в зеленій ситцевій рясній спідниці.


08.04.2020 р.
Українська мова
Урок розвитку мовлення.
Тема: Особливості побудови і опису пам’яток історії і культури. Усний твір-опис пам’яток   історії і культури.

1. Перш за все пропоную згадати, за якою схемою створюється відгук?
Створюючи відгук, дотримуйтесь наступного плану:
1.      Вступ (в цій частині ви вказуєте, яку саме віртуальну подорож, екскурсію ви відвідали ).
2.       Виклад (опис цієї місцевості, пам’ятки тощо). Не забувайте використовувати однорідні члени речення, вставні слова, доречні фразеологізми, щоб ваш виклад був повним, цікавим, лексично насиченим.
3.       Кінцівка (ваші особисті враження про побачене, рекомендації тощо).

2. Наступний крок – оберіть пам’ятку чи місцевість, що має історичне або культурне значення. Не обмежуйтесь лише пам’ятками та історичними місцевостями України. Якщо ви маєте бажання написати відгук про пам’ятку культури, музей іншої країни  - будь ласка. Головне, дотримуйтесь плану при створенні відгуку і вірно вказуйте назву обраної вами пам’ятки чи музею.

3. Підберіть зручний для вас спосіб, щоб переглянути віртуальну екскурсію. Це можуть бути:
- Гугл екскурсії музеями світу;
- екскурсії на різноманітних сайтах та платформах;
- відео екскурсії за допомогою YouTube тощо.

Ось декілька корисних посилань:





2. Завдання: підготуватися до усного переказу власного відгуку (робота за 23.03.2020.)


08.04.2020 р.
Українська література.
Тема: Складання фанфіків до твору Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути.

1. Ми з вами  прочитали повість Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути". Сьогодні я пропоную вам пофантазувати та скласти власний фанфік до цього твору.
2. Що ж таке фанфік?

Фанфік (також фенфік; від англ. Fan — прихильник та fiction — художня література) — це різновид творчості шанувальників популярних творів мистецтва , літературний твір, заснований на якомусь оригінальному творі (як правило, літературному чи кінематографічному), що використовує його ідеї, сюжет або персонажів. Фанфік може бути- продовженням,- передісторію,- альтернативою,- пародією тощо.Фанфік — жанр масової літератури, створеної за мотивами художнього твору фанатом цього твору для читання іншими фанатами, який не має при цьому комерційної мети. 3. Ваше завдання - написати власний фанфік до твору "Шпага Славка Беркути". Зпадання творче і оцінюється виключно позитивна (від 9 балів і вище). Тому не варто перейматися, кожен із вас обов'язково впорається. Що треба зробити?- пофантазуйте, який фінал або розвиток подій ви б могли написати на місці автора?- від імя якого героя ви б хотіли написати фанфік? Або ж ваш фанфік буде написано з точки зору розповідача?- яку назву буде мати ваш фанфік?- запишіть свій власний фанфік у зошит (обсяг не більше 1-1,5 сторінки).Наголошую: мета фанфіка - показати ваше власну фантазію, ідею продовження твору, передісторію твору, альтерноативний розвиток подій історії. 
4. Домашнє завданні: скласти фанфік до твору Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути". Записати у зошит. Надіслати мені фото. Завтра зустрічаємося у форматі відеоконференції в додатку ZOOM та поділимося вашими творчими фанфіками. Бажаю успіху!


13.04.2020 р.Українська моваТема: Контрольна робота з теми "Відокремлені члени речення"
1. Робота виконується у зошиті. Не забудьте вказувати свій варіант.
Варіант 1








Варіант 2








15.04.2020 р.

Українська мова

Тема: Уточнювальні члени речення



1. Тема, яку ми опрацьовували в режимі конференціїї у додатку ZOOM - ст. 248-249, вправа 447 (письмово).

2. Домашнє завдання - знати основні поняття про уточнювальні члени речення, виконати письмово вправу 449.



15.04.2020 р.

Українська література.

Тема: Контрольна робота. З української прози. Довженко О. "Ніч перед боєм", Н. Бічуя " Шпага Славка Беркути".
1. У робочому зошиті запишіть число, тему контрольної роботи та виконайте завдання свого варіанту.

ВАРІАНТ 1


ВАРІАНТ 2







16.04.2020 р.
Українська мова
Тема: Особливості побудови і опису пам’яток історії і культури. Усний твір-опис пам’яток історії і культури за картиною в публіцистичному стилі.

1. Давайте згадаємо, який стиль мовлення називають публицистичним?
Публіцистичний стиль – один з найбільш дієвих, широковживаних з-поміж інших. Основною функцією цього стилю є повідомлення певної інформації, вплив за допомогою неї на свідомість читача.
Цей стиль поєднує в собі точність висловлення. Логічність доведень з відкритим вираженням експресії та емоційним забарвленням окремих фраз. Тому поряд з викладеними фактами можна нерідко зустріти авторську думку, роздуми чи враження.

2. Вам необхідно обрати ту пам'ятку  історіїї ц культури, опис якої ви будете складати.
Ваш опис має бкти логічним та послідовним.

Які ж існують памятки кільтури та історії?

Пам’ятка - це предмет культури,що зберігся з давнини (стародавній літопис, літературний твір, важливий документ, народна дума і пісня, визначна давня  споруда)
Пам’ятки духовної культури: традиції, звичаї, обряди, твори  фольклору, художня література,музика,тощо.
Пам’ятки матеріальної культури:споруди, деякі твори мистецтва (скульптура, живопис, мозаїка), деякі ужиткові речі (годинники,посуд).

3. Прошу вас обрати матеріальну пам'ятку культури (фортеця, пам'ятник,  скульптура,стела, курган, картина тощо). Буде чудово, якщо ви опишите ту прам'ятку, яку бачили особисто, але це не обов'язково.

4. При описі дотримуйтеся достовірних фактів про обрану пам'ятку, дізнайтеся про неї якомога більше, а також структури тексту (Вступ, опис, заключна частина).

Ось декілька цікавих посилань про видатні пам'ятки України:



5.Складіть письмовий твір-опис місцевої пам'ятки культури в публіцистичному стилі. Обсяг роботи - 1-1,5 сторінки, роботу виконуйте в зошиті.



16.04.2020 р.
Українська література.
Тема: Володимир Дрозд. Основні відомості про письменника.
«Білий кінь Шептало». 

1. Сьогодні ми познайомимосчя з навим автором - Володимиром Дроздом та його оповіданням "Білий кінь Шептало"
«Білий кінь Шептало» – одне з ранніх оповідань митця, написане в ті роки, коли після епохи жорстокої цензури література як один з видів мистецтва вперше розвивається в умовах практично повної свободи. Знято будь-які обмеження. В основі твору – алегоричні образи, які допомагають зрозуміти, хто є хто.

Перейдіть за посиланням та дізнайтеся більше про пистменника і його оповідання "Білий кінь шептало"https://www.youtube.com/watch?v=7abpyLOyNwY
2. У підручнику прочитайте оповідання Володимира Дрозда "Білий кінь Шептало" (ст.177-185). Під час читання складіть в зошиті план оповідання.


22.04.2022 р.
Українська мова
Тема: Речення з відокремленими уточнювальними членами.
Самостійна робота.

1.Виконайте самостійну роботу за варіантами у зошитах письмово.


ВАРІАНТ 1

ВАРІАНТ 2




22.04.2020 р.
Українська література.
Тема: Алегоричність образу коня Шептала.

1. Ми з вами вже прочитали оповідвння Володимира Дрозда "Білий кінь Шептало". Сьогодні ми детальніше поговоримо про образ коня у оповіданні, його алегоричність та символізм.

Для початку давайте згадаємо, що означає поняття "алегорія"?
Алегоричним є художній образ, який приховує реальну особу (явище, предмет) за допомогою конкретних асоціацій. Наприклад, сова - це мудрість.
Алегорія має одне, конкретне значення на відміну від метафори.
Алегоричні образи використовуються при написанні притч, байок, сатиричних творів.

Виходячи з цього поняття, що ховається за алегорією білого коня Шептала? Щоб дати відповідь на це питання, нам необхідно поміркувати над символізмом назви твору.

У центрі оповідання — білий кінь. Які асоціації викликає у нас ця тварина?

Наприклад:

вільний, граціозний, красивий, гнідий, вороний, буланий, стрімкий, свободолюбивий, прекрасний, чудовий, рвучкий, нестримний, швидкий, безстрашний, баский, могутній, сильний, самотній, попелястий, перистий, грізний, бойовий.

А які асоціації у вас викликає білий колір? (Запропонуйте асоціації самостійно).

ЗПАВДАННЯ:  Зробіть власний висновок про алегоричнгість назви твору.
Наприклад: Білий кінь — алегорія непересічної людини, яка не хоче приймати рабську долю, бути «як усі», опирається «сірій» буденності, але зазнає поразки в цій боротьбі.
Можливо, у виконанні цього завдання вам допоможе наступне відео:

2. Попроацюємо детальніше над текстом. Це завдання виконється усно! Для його виконання вам будуть потрібні олівець та текст оповідання. Знайдіть відповіді у тексті та позначте їх олівцем. На наступному уроці в режимі онлайн конференфії у додатку zoom ми заслухаємо ваші відповіді.

а) Проаналізуйте внутрішнє мовлення Шептала. Знайдіть у тексті докази того, що замість засудження поведінки Степана, кінь намагається його виправдати.
б) Знайдіть у тексті твору цитати, що свідчать про сліпу відданість коня Степану.
в) Зачитайте слова, що свідчать про ознаки духовної деградації коня.
г) Знайдіть слова, що натякають на розбіжність між високою самооцінкою героя, гідного поваги, і його низькою соціальною роллю.
д) У яких словах автор показує негативний вплив суспільства на внутрішній світ героя, його вольову сферу.
е) Як автор говорить про самообман, до якого вдається кінь, про те, як Шептало пристосовується до обставин?

3. Домашнє завдання: письмово у зошиті дайте характеристику образу Шептала за допомогою 4-6 цитат із твору. Ці цитати мають різносторонньо показати зовнішнісність та особливості характеру Шептала (виписати цитати в зошит).


23.04.2020 р

Українська мова

Тема: Речення з відокремленими уточнювальними членами.


1. Тренувальне завдання (письмово). Перед вами текст, в якому є відокремлені члени речення, але відсутні усі розділові знаки. Перепишіть у зошит текст, зозставте  розділові знаки (крапки, коми, тире).

Собака без сумніву єдина з усіх тварин яка здавна служить людині і якій на знак вдячності ставлять пам'ятники У світі існує декілька таких
Наприклад у Парижі є пам'ятник сенбернару Баррі який під час снігових заносів у Альпах врятував сорок людей А в Берліні стоїть пам'ятник собаці поводиру сліпих адже незряча людина безпомічна й не може самостійно виходити на вулицю Їй потрібен провідник який би впевнено вів вулицею допомагав обминати перешкоди перейти дорогу Таким провідником може стати спеціально навчаний собака для цього обирають середнього розміру тварин із спокійним характером слухняних Вони стають справжніми друзями
На Личаківському кладовищі у Львові є доволі скромний давній пам'ятник ветеринару який урятував багатьох тварин Виконаний він як фігура чоловіка біля ніг якого лежить вірний друг людини собака який після смерті лікаря тужив і помер на могилі Навіть мертвий він не зрадив дружбі

23.04.2020 р.
Українська література
Тема: Написання есе за твором Володимира Дрозда "Білий кінь Шептало".

1. Складіть есе на одну із запропонованих тем:

- Свобода і неволя у творі В. Дрозда "Білий кінь Шептало"
- Ідея вічного прагнення людини до свободи у творі В. Дрозда "Білий кінь Шептало"
- Гармонія людини і у творі В. Дрозда "Білий кінь Шептало".

Обсяг есе - не більше 200 слів (1-1,5 сторінки). 


29.04.2020 р.
Українська мова.
Тема: Уточнювальні члени речення.
1. Для закріплення теми передивіться відео:
https://youtu.be/ypKd6bUli9Y

2. Виконайте письмово у зошиті вправу 452, ст. 250


29.04.2020 р.
Українська література
Тема:Юрій Винничук.  «Місце для дракона» – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі
живуть «драконячі закони».

1. Передивіться відео та познайомтеся з основними відомостями про сучасного письменника Юрія Винничука:


2. Починаємо знайомство з повістю-казкою Ю.Винничука "Місце для дракона". Прочитайте ст. 187-199. По мірі прочитання твору записуйте у зошит план. 


30.04.2020 р.
Українська мова
Тема: Уточнювальні члени речення.

1. У зошиті письмово виконайте вправу 454, ст.251.


30.04.2020.
Українська література
Тема: Ю. Винничук "Місце дракона". Підтекст твору. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.

1. Спробуйте виокремити основні проблеми, які автор порушує у творі.
2. Прочитайте казку англійського письменника Кеннета Грехема (посилання нижче) та знайдіть три спільні і три відмінні риси із повістю-казкою Ю Винничука "Місце для дракона". Запишіть коротко ці спільні і відмінні риси у зошит.
ЗАВДАННЯ ТВОРЧЕ, НА ВИСОКИЙ БАЛ!
Казка Кеннета Грехема:  http://samlib.ru/c/cherfas_s/drakon.shtml

3. Дочитайте до кінця повість-казку Ю. Винничука "Місце для дракона" ст.199-207. Завершіть у зошиті написання плану за цим твором.


07.05.2020
Украхнська мова
Тема: Підготовка до підсумкової контрольної роботи

1. Повторіть наступні теми:
- написання ненаголошених -е, -и в середині слова;
- написання однорідних членів речення;
- написання відокремлених членів черення, звертань, прикладок.
2. Виконайте вправу  468, ст. 257 письмово у зошиті.

НАГАДУЮ! ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ВІДБУДЕТЬСЯ 13 ТРАВНЯ О 9:00. ЗАВДАННЯ БУДУТЬ ВИСТАВЛЕНІ НА ЦІЙ СТОРІНЦІ.
ТЕРМІН ВИКОНАННЯ РОБОТИ З 9:00 ДО 16:00.

07.05.2020 р.
Українська література
Тема: Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» – гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання.

1. Передивіться відео про письменника Валентина Чемериса та його гумористичну повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».
https://www.youtube.com/watch?v=EaYXDSvr4Zs&t=124s

2. Варто наголосити, що жанр твору - автобіографічна гумористична повість. Це повість, яка написано автором у гумористичному стилі з використанням елементів автобіографії. 

3. Прочитайте повість ст. 209-228, запишіть у зошит план.


13.05.2020 р.
Українська мова 
Контрольний диктант


1. Вам потрібно списати від руки текст, який я пропоную, розкриваючи дужки та вставляючи (де потрібно) потрібні букви, розділові знаки.


Увага!!! У диктанті є такі орфограми (правила правопису слів):

1. Не, ні з різними частинами мови.

2. Правопис ненаголошених голосних.

3. Подвоєні літери.

4.  Правопис часток, прийменників.


Пунктограми, що зустрічаються в диктанті:

1. Розділові знаки при вставних словах та звертаннях.

2. Розділові знаки при відокремлених членах речення.

3. Розділові знаки при однорідних членах речення.


Пишемо на окремих аркушах. Фотографуємо, відсилаємо на вайбер.


Записуємо так:


Прізвище, ім"я

Диктант

Пам...ять сер...ця

Олівці зош...ти кни...ки! (Не)розлучні супу...ники наших д...тячих літ! (Про)йде час. Може виро...туть (із)цих (не)вмілих  хло...чиків і (за)косич...них дівчаток учит...лі агрономи інж...нери. Певно що виростуть! Та (ні)коли вони (не)забудуть як (у)перше в...зяли (до)рук кни...ку (в)школі як пахла вона друкар...кою фарбою а може й в...сною як ро...глядали вони її з побожніст...ю і хв...люван...ям. Що не сторінка то все нові (й) нові  дива. Як потім дома сівш... за дубовим простим дощатим столом ч...тали вони (в)голос бат...кові і мат...рі вірші оповідан...я ка...ки.


Д...тин...тво моє школяр...с...кі літа! Перш...й дзвінок перша кни...ка! Вас (ні)коли м...ні (не)забути. І як шкода часом стає що (не)має вас (зі)мною! Коли(б) знати зб...ріг(би) зош...та на сторінках якого в...водив свої перші каракулі! Яка(б) це була ч...десна пам...ять!



13.05.2020 р.
Українська література
Тема: Підготовка до контрольної роботи

1. Готуємося до тематичної контрольної роботи.
Теми, які необхідно повторити: В.Дрозд "Білий кінь Шептало", Ю. Винничук "Місце дракона", В. Чемерис "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання".

2. Дочитати твір В Чемериса "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання".


14.05.2020 р.
Українська література
Тема: Контрольна робота. В.Дрозд "Білий кінь Шептало", Ю. Винничук "Місце дракона", В. Чемерис "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання".

1. Запишіть у зошиті число, тему контрольної та варіант
Варіант 1

Варіант 2


























































Комментариев нет:

Отправить комментарий